Lupta pentru podium.
Echipa Hyundai Motorsport a luptat eroic pentru podium in Raliul Sardiniei
Echipa Hyundai Motorsport a terminat specialele solicitante de sambata cu o masina pe podium si o alta in top patru
Hayden Paddon a detinut pozitia de lider pana la jumatatea zilei, dar a cedat o pozitie in urma unor problem tehnice pe probele de dupa-amiaza
Thierry Neuville a recuperat timpul pierdut si a terminat ziua pe locul patru, in timp ce Dani Sordo a abandonat cu probleme la pompa de benzina
Echipa Hyundai Motorsport a avut un ritm competitiv si in penultima zi a Raliului Sardiniei, una dintre cele mai lungi si solicitante etape din Campionatul Mondial.
Nu a fost o zi lipsita de probleme, duritatea probelor speciale afectand toate cele trei echipaje; cu toate acestea, inaintea ultimei zile, Hyundai Motorsport avea un echipaj pe podium si un altul instalat confortabil pe pozitia a patra.
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, au inceput ziua de sambata in postura de lideri si erau decisi sa se lupte pe fiecare proba speciala. Echipajul neozeelandez a reusit timpi de top trei pe primele probe ale zilei si a ajuns in parcul de service cu un avans de 9,3 secunde fata de Sebastien Ogier, campionul mondial en-titre. Pe bucla de dupa-amiaza, cei doi au avut o misiune mult mai dificila. Rasucirea de pe PS17 (Monti di Ala 2) si ruperea unui suport al cutiei de viteze i-a costat timp, cei doi avand o abordare mai prudenta pe ultimele probe. La finalul zilei, Paddon ocupa a doua pozitie a clasamentului si este pregatit sa se lupte pana la final pentru un loc pe podium.
“Ne asteptam sa avem o zi mai dificila decat cea de vineri, dar nu ma asteptam la un final atat de dramatic. Am avut aceeasi abordare ca in prima zi si am fost surprins cand am vazut ca am reusit sa-mi maresc avantajul in clasamentul general, in prima parte a zilei. Masina s-a comportat excelent si am profitat la maximum de pozitia la start. Stiam insa ca dupa-amiaza nu va fi la fel de usor. Am pierdut prima pozitie dupa rasucirea de pe PS17 si apoi am avut probleme cu cutia de viteze. Am crezut ca totul s-a terminat, dar am continuat cu prudenta si, din fericire, am reusit sa terminam ziua. Avem un avans confortabil si duminica vom incerca sa ne pastram aceasta pozitiie, ceea ce pentru noi inseamna un rezultat fabulos. Raliul inca nu s-a terminat insa, trebuie sa ramanem concentrati pana la final”, a spus Paddon.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a trecut peste problemele de vineri si a reusit sa-si imbunatateasca pozitia in clasament, dupa o zi incredibila in care s-au parcurs peste 212 km de proba speciala. Belgianul a inceput cu al doilea timp pe PS11 (Ittiri Arena 1), dupa care a avut o problema la servodirectie. Impreuna cu Nicolas Gilsoul, copilotul sau, a reusit sa rezolve problema, dar cei doi au avut o intarziere de patru minute la startul pe PS13 (Coiluna-Loelle 1) si a primit o penalizare de 40 de secunde. Echipa de mecanici a reusit sa rezolve toate defectiunile in parcul de service de la jumatatea zilei, iar Neuville a castigat speciala cu numarul 16, a patra pentru Hyundai Motorsport in weekend.
“Nu a fost o zi usoara, dar avem si lucruri pozitive despre care putem sa vorbim. Am inceput bine, dupa care problema la servodirectie ne-a costat timp si o penalizare de 40 de secunde. Nu a fost ideal, dar macar am revenit in parcul de service. Echipa a facut o treaba fantastica si ma bucur ca am recompensat munca lor cu o victorie de proba speciala. Bucla de dupa-amiaza a fost foarte dura si sunt multumit ca am terminat pe locul patru. Mai avem 4 probe speciale duminica si se poate intampla orice”, a spus, la final, Neuville.
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) si Marc Marti, copilotul sau, au inceput ziua conform regulamentului Rally 2, dupa abandonul de vineri. Cei doi erau decisi sa recupereze cat mai mult din timpul pierdut, dar o problema la pompa de benzina i-a condus iarasi la abandon. Problemele au fost rezolvate in parcul de service, iar Dani Sordo a luat startul duminica, tot in Rally 2, pe ultimele patru probe speciale.
“Am inceput ziua cu o dispozitie buna si chiar daca nu eram implicati, la fel ca vineri, in lupta pentru un loc pe podium, m-am simtit confortabil la volan. Am parcurs doar doua speciale dupa care a aparut o problema la pompa de benzina si nu am reusit sa continuam. Masina s-a comportat bine si cred ca aveam o sansa buna la un rezultat de top aici, este pacat ca am abandonat. Vrem sa terminam intr-o nota pozitiva asa ca vom reveni in raliu duminica”, a declarat Sordo.
Hyundai Motorsport a luptat pentru cel de-al doilea podium din 2015 in Raliul Sardiniei, modelul Hyundai i20 WRC demonstrandu-si potentialul pe probe extrem de dificile: inca o victorie pe o proba speciala si timpi de top cinci pentru toate echipajele implicate.
“A fost o zi de curse intensa. In final, a fost una pozitiva, cu Hayden pe doi si Thierry pe patru. Am avut o serie de probleme, cea mai mare fiind cea care a dus la abandonul lui Dani Sordo. Este frustrant mai ales dupa ritmul pe care l-a avut pe tot parcursul weekendului. Echipajele noastre au dat totul astazi si au mers la limita. Thierry a castigat o proba si, chiar daca a pierdut timp din cauza unei probleme mecanice, a fost foarte competitiv. A reusit sa recupereze pozitii importante si acum este confortabil pe locul patru. Hayden a avut inca o zi buna si a continuat sa impresioneze. A reusit sa se lupte cu Ogier pana la primul parc de service al zilei si a pierdut timp din cauza unei probleme la cutia de viteze. Este pe locul doi in acest moment si duminica mai avem patru probe speciale. Vom aborda totul la fel de concentrati si vom face tot posibilul pentru a ne pastra aceste pozitii”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.
Duminica, in ultima zi a raliului, au fost programate patru speciale (doua probe cu o lungime de 11 km care se parcurg de doua ori). Cala Flumini (11,77 km) a fostsi Power Stage, proba pe care pilotii au putut acumula puncte suplimentare.
Rezultate Raliul Sardiniei dupa ziua a 2-a:
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:54:43.9
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:13.6
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +3:25.6
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:57.0
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +5:15.5
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +8:08.6
Y. Protasov / P.Cherepin (Ford Fiesta RS WRC) +13:32.4
P. Andreucci / A. Andreussi (Peugeot 208 T16) +13:39.4
J. Kopecky / P. Dresler (Skoda Fabia R5) +15:30.8
Y. Al Rajhi / M. Orr (Ford Fiesta RRC) +16:28.8
…
24. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +52.54.0
(sursa foto: Hyundai Motorsport)
Leave a Reply