Istoria Mitsubishi Motors începe acum mai bine de 100 de ani, în 1870, când un tânăr antreprenor japonez pe nume Yataro Iwasaki, care lucra pentru stăpânul său Tosa Clan, decide să pornească o afacere pe cont propriu, o mică companie navală nimita Tsukumo Shokai.
Cele trei diamante
La designul logo-ului companiei sale, Iwasaki s-a folosit de emblema familiei sale care conţinea trei diamante şi de cea a clanului Tosa, care conţinea trei frunze de stejar unite. Acesta a fost înaintaşul logo-ului de azi: trei diamante unite în punctul central. În 1875, Iwasaki a hotărât să redenumeasca compania sa după logo: Trei Diamante sau, în japoneză, Mitsubishi. De atunci, toate companiile care s-au dezvoltat din compania navală au purtat acest nume. Logo-ul în formă sa finală a fost înregistrat în 1914.
Noi domenii
Nu după mult timp, compania şi-a extins activităţile în noi domenii. De la transportul naval s-a dezvoltat în construcţia de nave , apoi în industria grea, producţia de petrol şi oţel, industria chimică, electronice, etc.
De la modelul A la Mitsubishi Motors Europe
În 1917 Mitsubishi a creat prima linie de producţie de automobile din Japonia, odată cu Mitsubishi Model A, o copie a lui Ford Model T. Un an mai târziu a apărut prototipul primului camion Mitsubishi.
În 1928 a fost fondată compania aeronautică Mitsubishi care producea Mitsubishi MC-1. Primul autobuz a fost produs în 1932 (FUSO B-46).
În prezent există peste 35 de companii separate Mitsubishi care produc de la nave, avioane, petrol, gaz, plastic, fibre sintetice, la produse electronice, software şi automobile.
În 1970 divizia responsabilă cu fabricarea motoarelor pentru automobile s-a constituit într-o companie independentă numită Mitsubishi Motors Corporation.
Azi, Mitsubishi este prezent pe plan mondial în peste 170 de ţări. Din Islanda până în Turcia şi din Irlanda până în Rusia, Mitsubishi Motors este prezent în peste 30 de ţări din Europa.
Mitsubishi Motors a venit în Europa în 1974 odată cu apariţia primelor modele Lancer şi îşi continuă şi în prezent dezvoltarea pe pieţe noi, cum este şi cazul României.
În decembrie 2002 companiile de distribuţie şi holding din Europa au fuzionat creând Mitsubishi Motors Europe. A fost punctul culminant al unui an în care MME şi-a schimbat viziunea şi s-a reorganizat, cu scopul de a forma o structură logică, unificată a activităţilor pe plan european. Reorganizarea a fost parte a schimbării Mitsubishi Motors la nivel mondial.
Astăzi, de la sediul din Amsterdam, Mitsubishi Motors Europe (MME) conduce o afacere care cuprinde vânzări, marketing şi distribuţie a automobilelor, pieselor de schimb şi accesoriilor în Europa.
De la începuturile companiei Mitsubishi şi până în prezent, activitatea sa s-a modificat, dar construcţia maşinilor este un semn distinct pentru toate maşinile pe care le oferim.










Leave a Reply