Echipa Hyundai Motorsport a fost lidera primei zile în Raliul Sardiniei
Echipa Hyundai Motorsport a avut un ritm foarte competitiv în prima zi din Raliul Sardiniei, etapa a șasea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
Hayden Paddon a condus ostilitățile și a devnit lider în clasamentul general, cu un avans de 8,8 secunde, după ce a câștigat trei probe special.
Thierry Neuville și Dani Sordo au avut probleme pe ultimele probe, belgianul terminând ziua pe locul șase, în timp ce Sordo a fost nevoit să abandoneze după ce a rupt o roata pe PS10
Echipa Hyundai Motorsport a reușit să căștige încă trei probe speciale și și-a demonstrate, astfel, competitivitatea în Raliul Sardiniei, etapa a șasea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA.
Hayden Paddon ( #20 Hyundai i20 WRC) a avut un avans de peste opt secunde față de următorul clasat.
Toate cele trei echipaje au avut o evoluție excelentă în prima parte a zilei și se aflau în top cinci, dar problemele din final au dus la retrogradarea piloților Thierry Neuville și Dani Sordo în clasament.
Raliul Sardiniei a început de joi seara cu o super specială în Cagliari, vineri fiind programate o serie de probe noi.
Poziția la start și alegerea pneurilor au jucat un rol important, piloții care nu au plecat primii având avantajul unei suprafețe mai curate la prima trecere. De asemenea, dictarea a fost un factor decisiv, echipajele Hyundai Motorsport reușind să se remarce încă din debutul raliului.
La un an de la debutul său în cadrul echipei Hyundai Motorsport, Paddon s-a remarcat în prima zi din Raliul Sardiniei. Neozeelandezul, împreună cu John Kennard – copilotul său, a reușit să caștige trei probe speciale vineri dimineața – PS2 (Grighine Sud), PS3 (Grighine Nord) și PS4 (Montiferru) – și s-a instalat pe prima poziție în clasamentul general. Cu o evoluție competitivă și la a doua trecere pe aceste probe, Paddon a rămas lider și era unul dintre candidații la un loc pe podium în weekend.
“A fost o zi excelenta. Sa fi lider intr-un raliu la un anumit punct este o senzatie incredibila, dar sa conduci pe toata durata unei zile este mult mai mult decat ne-am putut imagina. Nu ne asteptam sa fim atat de buni pe aceste probe, dar am exploatat la maximum pozitia pe lista de start si am ales bine pneurile, iar rezultatul s-a vazut imediat. Masina este foarte competitiva si mi-am intrat repede in ritm, ceea ce a fost o alta combinatie perfecta. Cele trei victorii pe probele speciale au fost o surpriza pentru mine, dar am mers foarte concentrati si sunt multumit de ritmul avut. Pe probele de dupa amiaza conditiile au fost putin mai dificile. Ne-am iesit putin din ritm si asta s-a vazut in timpii finali. Am avut noroc ca am reusit sa terminam ultima proba dupa ce am facut pana. Mai este foarte mult pana la sosire asa ca este important sa ramanem calmi si sa ne concentram la maximum pe probele ramase”, a spus Paddon.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a avut un inceput bun, dar ziua sa a fost compromisa. Belgianul a facut o pana pe PS3 si a oprit motorul pe PS4, dar a ramas in top cinci la jumtatea zilei. Din pacate, problemele de turbo l-au facut sa piarda din nou timp pe penultima proba. Neuville a reusit sa rezolve partial aceasta problema si a terminat ziua pe locul sase in clasament.
“Nu a fost inceputul pe care-l speram. Bucla de dimineata nu a fost perfecta, dar a fost bine pentru ca mi-a intarit increderea in masina. Am avut mici probleme, inclusiv o pana, si am pierdut timp, dar ritmul pe proba a fost unul bun in general. Sunt probe speciale tehnice, foarte dificile, asa ca a trebuit sa fim foarte atenti la dictare. Am inceput bine a doua bucla, dar am pierdut din putere pe PS9 dupa ce s-a rupt o conducta la turbina. Am incercat sa rezolv problema si sunt bucuros ca am ajuns la sosire. Sunt sigur ca echipa va verifica totul in parcul de service si sambata vom avea o zi mai buna. Inca nu este totul pierdut aici Sardinia”, a spus, la momentul respectiv, Neuville.
Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a primit joi seara o penalizare de zece secunde pentru o greseala la start, dar a mers la maximum pe primele probe de vineri. Cu patru clasari in top trei, Sordo a ajuns in primul parc de service pe pozitia a patra la general. Pe PS9 au aparut primle probleme dupa ce s-a rupt bara stabilizatoare spate. Sordo a lovit ceva pe speciala urmatoare si dupa ce a rupt roata stanga spate a fost nevoit sa se opreasca. Spaniolul a continuat, insa, raliul conform regulamentului Rally 2.
“Ziua a fost destul de buna pana pe ultima proba. Nu a fost modul ideal sa incep un raliu cu o penalizare de zece secunde, dar am trecut peste asta si am incercat sa ne concentram pe ceea ce avem de facut. Am gasit un ritm bun si ne-am luptat permanent pentru o pozitie pe podium. Pe bucla de dupa amiaza, pe PS9 (Grighine Nord 2), am simtit ceva ciudat la masina si pe urma am vazut ca s-a rupt bara stabilizatoare. Am pierdut ceva timp, dar eram inca in lupta. Apoi, pe ultima speciala, am lovit ceva, am rupt roata si am fost nevoiti sa abandonam. Este un final frustrant dupa o zi buna pentru noi si pentru echipa. Vom lua startul sambata si vom vedea cum se va termina acest raliu pana la urma”, a spus, la finalul zilei, Sordo.
Hyundai Motorsport a obtinut prima dubla pe o proba speciala anul trecut in Raliul Sardiniei, iar echipa si-a dovedit competitivitatea si la editia din acest an. Cu cele trei victorii de vineri, echipa a ajuns la 12 victorii de proba speciala demonstrand potentialul modelului Hyundai i20 WRC impotriva unei competitii puternice. In ciuda problemelor de vineri, echipa a arătat încredere in potentialul ei si a incercat sa obtina un rezultat cat mai bun pe specialele dificile din Sardinia.
“Am avut un inceput de zi foarte bun, dar pe final am avut probleme. Este extraordinar ca Hayden Paddon este liderul raliului dupa o zi atat de dificila. A reusit sa gestioneze foarte bine situatia si suntem mandri de performantele sale. Un avans de opt secunde fata de Ogier este o performanta impresionanta tinand cont ca Hayden a debutat in WRC anul trecut tot aici in Sardinia. Dani a avut o evolutie constanta si este pacat ca a avut probleme pe final. Si Thierry a inceput bine, dar a avut unele probleme mecanice cu frana de mana si apoi la turbo. Vom rezolva totul si este important sa continuam in acelasi ritm ca in prima parte a zilei de vineri”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.
Sambata au fost programate noua speciale, inclusiv proba Monte Lerno cu o lungime de 42,22 km. Ziua a doua din Raliul Sardiniei este cea mai lunga din WRC cu un total de 212,83 km de proba speciala, asa ca lupta pentru pozitii a fost complet deschisa.
Rezultate Raliul Sardiniei dupa ziua 1:
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) 1:35:08.5
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +8.8
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +25.8
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +57.1
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:50.4
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:51.7
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:10.3
L. Bertelli / L. Granai (Ford Fiesta RS WRC) +4:07.7
P. Andreucci / A. Andreussi (Peugeot 208 T16) +4:07.8
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:17.9
…
19. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +10:36.6
(sura foto: Hyundai Motorsport)
Leave a Reply