Comunicat de presă: 12 aprilie 2021
- Costume de competiție, medalii, cununi cu lauri și echipamente de antrenament ale marilor campioni olimpici – Larisa Iordache, Marian Oprea, Iolanda Balaș, Monica Roșu, Marian Drăgulescu și mulți alții sunt expuse la Mega Mall între 9-25 aprilie
- Expoziția prezintă zeci de obiecte de memorabilia, cu autografele sportivilor, imagini și articole de arhivă care ilustrează istoria sporturilor olimpice din România
- Vor fi multe alte exponate sportive fascinante din perioada anilor 1930-2000 și echipamente de antrenament semnate de megastaruri ale sportului românesc
- Accesul la expoziție este gratuit, iar respectarea tuturor măsurilor de protecție este obligatorie
București, 12 aprilie 2021 – În perioada 9-25 aprilie, la Mega Mall, bucureștenii pot descoperi istoria participării României la Jocurile Olimpice prin intermediul obiectelor, imaginilor și al poveștilor aparținând marilor campioni ai țării. „Mega Expoziția România la Jocurile Olimpice”, organizată de Asociația ESCU, la inițiativa Mega Mall și cu sprijinul Muzeului Sportului, a sportivilor și colecționarilor, aduce în prim-plan cultura sportivă în România, din antebelic și până în prezent.
Sute de obiecte de colecție, printre care medalii și cununi cu lauri autentice, echipamente ale sportivilor, imagini și articole de arhivă urmează să fie descoperite la nivelul 1 în Mega Mall.
Sute de exponate spun povestea a peste 15 sporturi olimpice și a marilor campioni
Cei care vor vizita expoziția vor avea șansa să exploreze obiecte expoziționale care relatează momente iconice din istoria a peste 15 sporturi olimpice practicate în România, dar și altele de competiție. Acestea cuprind: gimnastică artistică, atletism, canotaj și kaiac-canoe, lupte libere și greco-romane, călărie, tenis, scrimă, rugby, înot și polo, bob, skeleton, volei, ciclism, fotbal, judo, box și tir, oină.
Printre cele mai interesante exponate se numără costume oficiale de participare la olimpiade, medalii și recuzită de antrenament ale campionilor Marian Oprea, Larisa Iordache, Marius Urzică, Marian Drăgulescu, Ionela Târlea, Alina Alexandra Dumitru, Monica Roşu, Nicoleta Grasu și Gheorghe Berceanu. Medaliile Iolandei Balaș, kaiacul-canoe și schifurile originale de participare la Olimpiade ale echipelor naționale din perioada Elisabetei Lipă și a lui Ivan Patzaichin ocupă și ele un loc de cinste la expoziție.
Selecția de obiecte de colecție mai cuprinde obiecte vechi din competițiile din perioada interbelică și anii ’50-’70 și exponate de memorabilia cu autografele în original ale medaliaților la competiții. Vor fi prezentate obiecte personale, dar și materiale din colecții private despre marile personalități din lumea sportului precum: Nadia Comăneci (medaliată la JO de la Montreal 1976 și de la Moscova 1980), Simona Gherman (medaliată la spadă pe echipe JO de la Rio 2016), Tiberiu Dolniceanu (medaliat la sabie pe echipe la JO de la Londra, 2012), Andrei Pavel, Ilie Năstase și Ion Țiriac – tenis, Ana Maria Brânză (medaliată la spadă JO Beijing 2008 și pe echipe la Rio 2016), Gabriela Szabó (medaliată JO de la Sydney 2000) și mulți alții.
Expoziția va cuprinde și o selecție fascinantă de articole antebelice şi interbelice de popularizare a sportului, reportaje speciale din perioada anilor ’50-‘90 ș.a.m.d. Evenimentul găzduiește și lucrările câștigătorilor primei ediții a concursului național Olimpiada de Benzi Desenate, realizat sub îndrumarea autorului Mihai I. Grăjdeanu. Competiția are drept scop promovarea spiritului olimpic și conștientizarea valorilor sportive în rândul elevilor de toate vârstele.
„Mega Expoziția: România la Jocurile Olimpice” face parte din seria de evenimente inițiată de Mega Mall pentru a aduce mai aproape de publicul larg povești și obiecte de muzeu într-un mod cât mai accesibil. Printre expozițiile educative găzduite de Mega Mall se numără numără „Muzeul Jucăriilor”, „Can Art&Design Festival”, „Școala de altădată”, muzeul pop-up „Made in RO: publicitate și branduri românești”, „Mașini de Altădată”, „Zăpezile de Altădată”, „Povești de Iubire” și „Mega Expoziția Mini Mașinilor”.
Măsuri de siguranță sporite la mall
Pentru ca vizitatorii să se poată bucura de cumpărături și experiențe în siguranță, Mega Mall a devenit primul centru comercial din România care a primit Certificatul de Conformitate COVID-19. Acesta a fost acordat de către experții Safe Shopping Centers (SSC), companie suedeză care acreditează siguranța centrelor comerciale din întreaga lume. Printre măsurile cu rol preventiv, menite să asigure condiții sigure pentru shopping, menționăm: instalarea de dispensere cu dezinfectant în mai multe puncte cheie, echipamentele de climatizare a spațiului din centrul comercial utilizează numai aer proaspăt din exterior, fără recirculare, schimbarea filtrelor se face cu o frecvență mai mare, instalarea unor benzi de distanțare socială în zonele unde se poate crea aglomerație, și a benzilor cu suprafață nanosept pe suprafețele frecvent atinse, dezinfectarea și nebulizarea constantă a mall-ului. Acestea sunt completate de verificarea respectării măsurilor de distanțare și de purtare a măștii, precum și a celorlalte norme impuse de lege prin anunțuri audio, video și securitate.
Accesul în centrul comercial este permis doar clienților care poartă mască de protecție, iar această măsură este obligatorie și pentru personalul din magazine și echipa administrativă. Mai mult, conform reglementărilor autorităților, la intrarea în centrul comercial a fost implementat un sistem pentru verificarea temperaturii clienților. În plus, în dreptul fiecărei intrări a fost instalat câte un dispenser cu dezinfectant pentru mâini pentru a fi folosit de fiecare client la accesul în clădire.
Mai multe informații sunt disponibile pe website-ul www.megamallbucuresti.ro sau pe pagina de Facebook Mega Mall.
Despre Mega Mall
Mega Mall este unul dintre cele mai moderne centre comerciale din București și primul centru comercial din România care primește Certificatul de Conformitate COVID-19, din partea experților companiei suedeze SAFE Shopping Centers – autoritate pe piața de retail internațională care acreditează siguranța centrelor
comerciale din toată lumea. Mega Mall a fost inaugurat în urma unei investiții de 165 de milioane de euro. Centrul acoperă în total cca. 200.000 metri pătrați și face parte din portofoliul NEPI Rockcastle. Mall-ul dispune de un spațiu închiriabil de aproximativ 76.000 de metri pătrați, dispuși pe 5 niveluri, și găzduiește peste 200 de magazine, dar și o parcare cu o capacitate de aproximativ 3.000 de locuri dispuse pe 7 niveluri, dintre care 1.000 sunt situate pe acoperiș. Centrul comercial propune un mix complet de branduri de renume național și internațional pentru toate nevoile și interesele, precum și diverse opțiuni de relaxare și petrecere a timpului liber: un food court de 10.000 mp cu o varietate restaurante, fast food-uri și cafenele pentru toate gusturile, o sală de fitness WorldClass, de 2.500 de metri pătrați, dotată cu o piscină semi olimpică, un cinematograf Cinema City cu 14 săli ultra moderne și tehnologia 4Dx, un concept modern de spații de distracții, operat de trickShot Mega Mall, sală de jocuri deschisa non-stop, dar și un loc de joacă, adus de Gymboland, pentru copiii de toate vârstele.
Aici sunt prezente unele dintre cele mai mari reprezentante ale magazinelor de fashion, încălţăminte, îngrijire şi accesorii din țară, printre care H&M, Zara, Koton, Mango, Peek & Cloppenburg, Guess, POEMA, DIKA, New Yorker, Pull&Bear, C&A, LC Waikiki, Bershka, Notino, Sephora, Mayoral, Stradivarius, Orsay, Adidas, Nike, Lee Cooper, Douglas, Nala, NEXT, Tommy Jeans, Monarch, Hervis, ECCO, Intersport, MAC sau Aldo. Ofertei de food court li s-au adăugat în 2017 Taco Bell, McDonalds și Trickshot Mega Mall, care include și o zonă de petrecere a timpului liber, cu biliard și bowling. In 2019 a fost inaugurat primul restaurant Burger King din țară. Tot la Mega Mall au fost inaugurate primele magazine Reserved Man, Pupa, Sport Vision, Buzz și Burger King din România. În decembrie 2019 a fost inaugurată cafeneaua-concept Starbucks, amenajată sub formă de insulă.
Despre Asociația ESCU:
Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar.
Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale. Proiectele noastre de referință, axate pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate și branding, sunt World Experience Festival/Festivalul Ambasadelor, NATO Youth Academy, Diplomatic Backstage Program și Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, cu trei ediții la activ. Website: www.asociatiaescu.ro
Leave a Reply