- Dupa ziua de sambata, Thierry Neuville este cel mai bine clasat pilot al echipei Hyundai Motorsport in Raliul Argentinei, pilotul belgian fiind pe pozitia a cincea in clasamentul general
- Dani Sordo a avut un ritm competitiv in prima parte a zilei, fiind in lupta pentru o clasare pe podium, dar a fost nevoit sa se opreasca pe ultima proba speciala din cauza unei probleme electrice
- Hayden Paddon a abandonat dupa o iesire in decor pe speciala a noua in care au fost raniti si sase spectatori
Thierry Neuville este cel mai bine clasat pilot Hyundai Motorsport la finalul celor patru probe speciale programate sambata in Raliul Argentinei, pilotul belgian avand o zi fara probleme la volanul Hyundai i20 WRC cu numarul 7.
Ziua a fost insa una dificila pentru echipa Hyundai Motorsport, dupa ce Dani Sordo a fost nevoit sa abandoneze cu probleme electrice, pe ultima proba a zilei, iar Hayden Paddon a iesit in decor pe PS9 (Capilla del Monte – San Marcos).
Paddon si John Kennard, copilotul sau, nu au avut nicio problema, dar sase spectatori au fost accidentati si li s-a asigurat imediat asistenta medicala. Cei sase spectatori au fost apoi transportati la spital pentru alte verificari medicale. Din fericire, ranile nu sunt de natura sa le puna in pericol viata.
Echipa este alaturi de cei implicati in acest incident si colaboreaza cu organizatorul raliului pentru a intelege exact ce s-a intamplat. Este de asteptat ca Hayden Paddon sa continue in ultima zi a raliului.
“Desigur, primul nostru gand este la spectatorii care au fost accidentati dupa iesirea in decor a lui Paddon. Din fericire ei au primit imediat asistenta medicala la fata locului si apoi au fost transportati in siguranta la spital. Suntem in contact permanent cu cei de la FIA si cu organizatorul raliului pentru a stabili ce s-a intamplat.
Dani a avut o evolutie foarte buna si era implicat in lupta pentru un loc pe podium. Din pacate, pe ultima proba a fost nevoit sa se opreasca din cauza unei probleme electrice. Vom examina masina in parcul de service si sper ca va putea continua raliul duminica. Thierry a avut o zi buna, a ajuns in top cinci la general si va incerca sa-si consolideze acest loc pe ultimele probe de duminica. A fost un raliu greu si o zi foarte dificila pentru echipa noastra”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.
Evolutia lui Neuville a fost influentata de pana de cauciuc de vineri dimineata care l-a costat minute pretioase. Pilotul belgian a avut o evolutie buna sambata si a reusit sa urce pe locul cinci in clasamentul general.
“A fost o zi buna, fara mari probleme. M-am simtit bine pe probe, iar conditiile nu au fost atat de grele ca vineri. Am avut un ritm bun si am avut incredere in masina si in dictare. Am schimbat putin setarile in parcul de service de la jumatatea zilei si acest lucru mi-a dat un plus de incredere. Suntem in top cinci acum, ceea ce este destul de bine. Voi incerca sa termin duminica si sper sa mai adun si cateva puncte suplimentare in Power Stage”, a spus Thierry Neuville.
Si Sordo spera sa recupereze din timpul pierdut vineri, in urma unor probleme la servodirectie, si a inceput ziua de sambata intr-un ritm foarte bun. Dupa doua treceri fara probleme pe probele de sambata dimineata, Sordo spera sa se lupte pentru un loc pe podium. Din pacate, pe speciala a zecea, ultima de sambata, Sordo a fost nevoit sa se opreasca din cauza unor probleme tehnice.
“Este un final dezamagitor al unei zile in care am avut o evolutie foarte buna. Am inceput de dimineata cu obiectivul de a forta si de a recupera diferenta fata de un loc pe podium. M-am simtit foarte bine si masina a avut o setare fantastica. Nu am fortat prea mult pe prima speciala a zilei pentru a menaja pneurile, dar pe PS8, unde am avut al doilea timp, totul a mers excelent. Obiectivul nostru era sa ne luptam pentru un loc pe podium, dar din cauza unei probleme electrice a trebuit sa ne oprim. Partea pozitiva este ca am mare incredere in mine si in masina, ceea ce este bine pentru ultimele doua probe speciale de duminica”, a spus Dani Sordo.
Hayden Paddon a avut un inceput bun si a terminat primele doua probe ale zilei pe locurile cinci si sase. Echipa se asteapta ca neozeelandezul sa poata reveni in raliu pentru ultimele doua probe de duminica.
“Pe bucla de dimineata lucrurile au mers bine. Am continuat in acelasi ritm de vineri . Am schimbat cateva setari si totul a decurs normal. Apoi, dupa amiaza, am facut o mica greseala dupa o saritoare, am iesit de pe trasa ideala si apoi am iesit in decor. Din nefericire, am lovit cativa spectatori care erau in zona. Nu a fost o experienta placuta si nu asa imi doream sa se termine ziua. Gandurile noastre sunt acum alaturi de cei implicati in incident”, a spus si Paddon.
Duminica, in ultima zi din Raliul Argentinei, mai sunt programate doua treceri pe speciala El Condor (16,3 km), una dintre ele fiind si Power Stage unde se acorda puncte suplimentare primilor trei clasati.
Clasament general dupa ziua de sambata din Raliul Argentinei
- Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) 3:14:51.7
- Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +38.6
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +1:03.7
- Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:24.6
- Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +4:51.0
- Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +5:39.0
- Al Qassimi / C. Patterson (Citroën DS3 WRC) +10:34.3
- Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +11:14.9
- Al-Kuwari / M. Clarke (Ford Fiesta RRC) +14:14.6
- Dominguez / E. Galindo (Ford Fiesta R5) +17:10.0
…
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +36:10.1
Despre Hyundai
Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 8 modele Hyundai, atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat in Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producator auto la nivel mondial incepand din anul 2007.
Leave a Reply