– Echipa Hyundai Motorsport a avut un start fara probleme in Raliul Portugaliei, toate cele trei echipaje aflandu-se in top 10 dupa prima zi.
– Dani Sordo s-a aflat pentru scurt timp la conducerea raliului dupa ce a castigat speciala a doua (Ponte de Lima 1), pilotul spaniol terminand ziua pe locul cinci, la 21,8 s in spatele liderului
– Thierry Neuville si Hayden Paddon au avut o evolutie buna, alegerea pneurilor fiind un factor decisiv pe noile probe speciale din Raliul Portugaliei
Cele trei echipaje Hyundai Motorsport au avut un debut fara probleme majore in Raliul Portugaliei, etapa a cincea
din totalul celor 13 din Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015 (WRC), cu toate cele trei modele Hyundai i20
WRC clasate confortabil in top 10.
Alegerea si gestionarea pneurilor au jucat un rol important in prima zi pe un teren complet nou pentru majoritatea
echipajelor. Dupa super speciala de joi seara, desfasurata pe circuitul de rallycross Lousada, pilotii aveau de
parcurs trei probe speciale, de cate doua ori, macadamul fiind unul foarte dur. Cea de-a doua trecere pe speciala
Ponte de Lima (PS5) a fost anulata din cauza unui incediu in zona de padure, pilotii parcurgand astfel doar doua
probe in bucla de dupa amiaza.
Pentru Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC), Raliul Portugaliei poate fi considerat ca un raliu de casa, numerosi
suporteri venind din Spania pentru a-si sustine favoritul pe probele speciale. Sordo nu si-a dezamagit fanii si a
avut o evolutie buna, fiind chiar liderul raliului dupa victoria pe PS2 (Ponte de Lima 1 – 27,53 km). La finalul zilei,
pilotul spaniol a terminat insa pe cinci, fiind cel mai bine clasat pilot al echipei Hyundai Shell World Rally.
“A fost un inceput destul de bun pentru noi si sunt multumit de pozitia a cincea la general. Pneurile au jucat un rol
crucial si gestionarea lor a facut diferenta. Am inceput ziua in forta cu o victorie de proba speciala, dar am
preferat sa protejez putin pneurile pe speciala urmatoare inainte sa atac din nou. Pentru probele de dupa amiaza
am ales o compozitie prea moale, dar important este ca am ajuns la sosire si ca suntem pregatiti pentru ziua de
sambata. Timpii pe probe au fost buni, iar sustinerea fanilor de pe margine incredibila”, a spus Dani Sordo.
Si neozeelandezul Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) a avut un inceput bun si a terminat ultima proba din
prima bucla a zilei cu cel de-al doilea timp (PS4 – Viana do Castelo – 18,73 km). Pentru Paddon, care a terminat
ziua pe locul 8 la general, la 40 secunde de lider, este al patrulea raliu din acest sezon in cadrul echipei Hyundai
Mobis World Rally.
“Sunt multumit cu nivelul la care am mers azi si am incredere ca pot creste ritmul pe probele de sambata. Este un
raliu complet nou pentru toata lumea si am avut o evolutie multumitoare. A fost o zi in care gestionarea pneurilor
a jucat un rol foarte important. Pe bucla de dimineata am ales pneuri mai moi si a trebuit sa merg mai prudent,
dar am reusit sa ajungem in parcul de service fara probleme. Prima din cele doua probe de dupa amiaza a fost
foarte dura, dar si aici am avut un ritm bun. Mai sunt lucruri pe care le putem imbunatati, atat la masina cat si la
noi, si o vom face pe probele speciale de sambata, pentru a fi si mai rapizi”, a spus Hayden Paddon.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a avut o strategie diferita din punct de vedere al pneurilor, comparativ cu
ceilalti piloti, si a pierdut timp din aceasta cauza pe bucla de dimineata. Tinand cont de importanta pneurilor in
acest raliu, pilotul belgian isi va schimba tactica si va ataca la maximum pe probele de sambata.
“A fost o zi dificila pentru toata lumea si am riscat alegand o alta strategie comparativ cu ceilalti. Am pastrat
cateva pneuri de compozitie soft pentru sambata cand ma astept ca suprafata sa fie mai alunecoasa. Drept
urmare, inceputul nu a fost unul foarte bun si am pierdut timp. Dupa prima zi, vom discuta cu inginerii nostri si ne
vom schimba strategia, sunt sigur ca putem recupera din timpul pierdut pana acum”, a spus Thierry Neuville.
Cu toate cele trei modele Hyundai i20 WRC in top 10, echipa Hyundai Motorsport si-a atins obiectivul.
Sambata sunt programate sase probe speciale, inclusiv speciala Fridão, cea mai lunga a raliului, cu o lungime de 37,67
km. Cu Sordo, Paddon si Neuville in top 10, echipa va incerca sa-si imbunatateasca timpii pe cele sase probe de
sambata pentru ca toti cei trei piloti sa urce mai sus in clasament.
“Analiza dupa prima zi este una pozitiva tinand cont ca este un raliu complet nou pentru noi. Strategia si
gestionarea pneurilor au jucat un rol crucial si a fost interesant de vazut cum s-au descurcat pilotii in aceste
conditii. Dani a avut un inceput bun si si-a demonstrat potentialul cu victoria de pe PS2. Si Hayden a avut o
evolutie incurajatoare, iar locul secund obtinut pe PS4 demonstreaza acest lucru. Thierry a ales o strategie
diferita si a economisit mai multe pneuri de compozitie soft pentru sambata. Avem trei masini in top zece dupa
prima zi si sunt multumit cu acest inceput in Raliul Portugaliei”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.
Sambata, in a doua zi a Raliului Portugaliei, sunt programate tot trei probe speciale care vor fi parcurse de doua
ori: Baião (18,57 km), Fridão (37,67 km) si Marão (26,46 km)..
Rezultate Raliul Portugaliei dupa ziua 1:
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:07:19.4
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +11.1
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +16.0
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +17.8
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +21.8
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +25.9
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +31.3
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +40.0
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:08.0
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +1:29.1
(sursa foto: Hyundai Motorsport)
Leave a Reply