Ca şi în urmă cu şase ani, cel mai bun ciclist al Turului României a fost bulgarul Vladimir Koev de la Hemus 1896 Vivelo, team care avea să ocupe primul loc în clasamentul general pe echipe. Ediţia cu numărul 47 a Micii Bucle a debutat în premieră, cu un prolog la Deva, pe distanţa de trei kilometri, nu departe de sediul DHS, fabrica de biciclete care a oferit tricoul albastru celui mai bun rutier român. Cei 79 de ciclişti, reprezentând 14 echipe, au pornit la drum, după o transbordare la Alba Iulia, străbătând 1.154 kilometri, cu 18 sprinturi şi nouă căţărări, dintre care cinci de categoria A, până la Constanţa, unde s-a ajuns şi în urmă cu doi ani. Sprintul final s-a derulat în faţa Sălii Sporturilor, unde au sosit 64 de rutieri.
Ierarhia primilor clasaţi şi a purtătorilor tricourilor distinctive s-a decis, cu o singură excepţie, încă din etapa a doua, Tg. Mureş-Vatra Dornei, 175 kilometri, câştigată cu un avans de 4,45 de minute de Koev faţă de grecul Ioannis Tamouridis de la SP Tablewere, italienii Alessandro de Marchi-Cycling Team Friuli şi Bruno Rizzi-Tuşnad Cycling Team. Etapă în care Alexandru Ciocan de la Dinamo Scorseze a sosit al cincilea, la 8,42 minute de învingător, preluând tricoul albastru, cu care a rămas îmbrăcat, în afara etapei a patra, până la final, unde a venit pe locul 11. Koev a purtat tricoul galben oferit de BRD GSG, Rizzi pe cel verde, al căţărătorilor, de la CN Loteria Română, Tamouridis pe cel alb, al combativităţii, din partea TNT, iar Marcolina, pe cel roşu, al sprinterilor, acordat de NIRO.
O satisfacţie pentru singura echipă continentală românească, Tuşnad Cycling Team, al cărei manager este Carol Eduard Novak, medaliat la Jocurile Paralimpice şi Campionatele Mondiale, a fost clasarea pe locul secund în competiţia pe echipe, la 1,46 minute de bulgari, devansând cu 12 secunde formaţia din Grecia. Felicitări pentru evoluţiile sale şi ale colegilor Jiri Jeyek, cehul câştigător la ultimele trei ediţii ale competiţiilor menţionate, italienii Bruno Rizzi şi Andrea Pinos, ungurul Balint Szeghalmi, macedoneanul Serghei Ţvetcov. Un cuvânt bun şi despre târgmureşeanul Zoltan Sipos, fiul arbitrului principal, ce s-a numărat printre protagoniştii prologului, unde a înregistrat al cincilea timp, fiind nevoit să abandoneze în etapa a cincea, Botoşani-Bacău, după ce fusese accidentat la o ciocnire cu o maşină a poliţiei, la sosirea în municipiul care i-a dat pe Nicolae Iorga, George Enescu, Grigore Antipa, Ştefan Luchian, Octav Onicescu şi alţii. Apropo de acest eveniment în care au fost implicaţi patru ciclişti, doar trei au reluat cursa, turcul Mustafa Guler fiind transportat la spital şi apoi la Bucureşti, cu fractură de claviculă.
Concursul, inclus pentru al treilea an consecutiv în calendarul Uniunii Cicliste Internaţionale, a fost coordonat de comisarul nord-irlandez Paul Watson, 45 de ani, fost rutier al unei echipe semiprofesioniste belgiene, angajat ca Bussiness Segment Leader la Divizia de marketing de la Philips Electronics. La încheierea cursei a declarat că, în general, lucrurile au stat bine, cu opt câştigători de etapă diferiţi, cu organizatori pasionaţi, inimoşi, care mai trebuie să lucreze, însă, la reglajul fin al viitoarelor ediţii. Este vorba, printre altele, de o infrastructură a şoselelor mai bine dezvoltată şi de unele amănunte ale cursei în sine.
Se referea, probabil, la lipsa de informare a reprezentanţilor mass-media, deşi în caravană s-au aflat opt motoclişti, dar niciunul dintre ei n-a purtat plăcuţa neagră pe care trebuiau afişate cifrele primilor trei clasaţi la fiecare sprint sau căţărare. Şi omologarea rezultatelor a durat mult, îngreunând activitatea jurnaliştilor care trebuiau să transmită imediat ştiri, articole şi imagini redacţiilor. Ne exprimăm speranţa că anul viitor va fi altfel.










Leave a Reply