Care sunt noutăţile pentru etapa a doua a Dementor KTM Motocross Cup, care va avea loc sâmbătă, 19 mai, pe circuitul Gorgota-Ciolpani?
Circuitul are un nivel tehnic destul de înalt şi nu necesită deocamdată modificări. Desigur, la o săptămână rămasă până la cursă, ne concentrăm ca trambulinele să se prezinte în stare perfectă. Reparăm şi curăţăm decolările, nu doar centrul trambulinei, apoi, este foarte important ca unghiurile să fie cele bune. La multe curse la care am participat, în stânga rampei este un unghi, în dreapta este un altul şi de aceea este chiar periculos să încerci să depăşeşti la intrarea pe o trambulină. Nu va fi cazul la Ciolpani. Desigur, mai sunt şi celelalte pregătiri, legate de aspect, care-i vor face pe piloţi şi pe spectatori să se simtă bine şi în siguranţă: gazonul să fie pus la punct, pregătirea gardurilor, decorarea cu bannerele sponsorilor.
Gorgota-Ciolpani este circuitul pe care-l cunoşti cel mai bine şi de care te leagă multe amintiri. Care sunt cele mai interesante momente pe care le-ai trăit pe acest circuit?
În varianta veche a circuitului, în 2004, aici am alergat la prima mea etapă de campionat mondial, la clasa MX3. Apoi, în 2010, pe acest circuit, am câştigat o etapă dificilă din Campionatul Est-European de Motocros, cu mari emoţii, concurând cu nişte piloţi de un nivel foarte bun. Totuşi, Ciolpani rămâne unul din circuitele pe care nu îmi place să alerg în competiţii, deoarece sunt implicat şi în organizare şi e dificil să te concentrezi şi pe cursă. Chiar îmi aduc aminte că în 2010, înainte de cursă, m-am încuiat într-o cabană, pentru a mă putea concentra aşa cum trebuie înainte de start! Apoi, cunoscând circuitul foarte bine, ritmul de pilotaj poate deveni monoton şi de aceea prefer un circuit care mă ţine în priză prin faptul că nu-i cunosc toate detaliile. Să nu mai punem la îndoială că la Ciolpani toată lumea se aşteaptă să câştig!
Cum trebuie un pilot de motocros să abordeze circuitul de la Ciolpani?
Pentru a închide bine un tur, trebuie să fii bine pregătit tehnic, sunt câteva locuri care pun probleme. Trebuie să ştii să sari corect şi să abordezi trambulinele corect. Tocmai de aceea, sunt mulţi piloţi care nu apreciază acest circuit, dar nu am de gând să-l fac mai uşor de abordat. Nu doresc un circuit pe care-l înveţi în două-trei săptămâni, ci unul care să te oblige să înveţi mereu.
Care sunt obiectivele tale pentru sezonul 2012?
Îmi doresc doar să mă bucur de curse şi să o termin cu bine pe fiecare. Desigur, îmi doresc în continuare să câştig. Anul trecut am muncit mult şi mi-am asumat riscuri pentru a obţine titulatura de Maestru al Sportului, după trei titluri de campion naţional consecutive, aşa că, anul acesta am alte priorităti, vreau să contribui la dezvoltarea motocrosului în România, iar asta nu se poate face decât concentrându-ne toată atenţia asupra copiiilor, adică exact ceea ce şi-a propus Dementor KTM Motocross Cup.










Leave a Reply