Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor (WMSC) s-a întrunit, vineri, în ultima sedinţă din acest an, la Monaco, şi a aprobat o serie de modificări în regulamentul Formulei 1. Astfel, oficialii au hotărât să renunţe la articolul prin care se interziceau ordinele de echipă, dar şi să introducă, începând cu sezonul 2013, motoarele verzi.
WNSC a aprobat introducerea unui motor nou din 2013, subliniind angajamentului FIA pentru a îmbunătăţi sustenabilitatea şi pentru a se adresa nevoilor industriei de automobile. Aceste motoare vor reduce cu 35% consumul de carburant şi vor cuprinde sisteme de recuperare a energiei, menţinând însă nivelul actual de performanţă al monoposturilor.
De asemenea, a fost aprobată introducerea unei aripi spate mobile începând cu 2011, ce va favoriza depăţirile. Aripile vor fi manevrate de piloţi, aceştia putându-le folosi atunci când sunt la o secundă faţă de monopostul pe care încearcă să-l depăşească. Distanţele dintre maşini vor fi monitorizate electronic de FIA şi aripile vor fi pornite atunci când pilotul din spate este la distanţa indicată.
Alte modificări aprobate:
– reintroducerea pneurilor intermediare din 2011
– un amendament prin care cutiile de viteze trebuie să fie folosite cinci curse consecutive şi nu patru
– introducerea unei reguli prin care directorul cursei poate închide linia boxelor în timpul curselor din motive de siguranţă
– au fost clarificate situaţiile în care piloţii pot depăşi safety car-ul
– permiterea introducerii panourilor anti-intruziune pentru a proteja picioarele piloţilor
– discuţiile prin radio ale echipelor vor fi disponibile pentru deţinătorii drepturilor de televizare
– articolul prin care se interzic ordinele echipelor este şters. Echipele trebuie să ţină cont de faptul că orice acţiune de natură să discrediteze acest sport va fi tratată în conformitate cu articolul 151c din Codul sportiv internaţional
– în 2013, fiecărui pilot îi va fi permisă folosirea unui număr de cinci motoare pe an (faţă de opt permise în acest sezon), urmând ca în următorii ani limita să fie de patru
Federaţia Internaţională de Automobilism urmează a-şi da aprobarea în ceea ce priveşte aceste modificări în zilele următoare.










Leave a Reply