Cel mai aşteptat eveniment al lumii automobilismului nu i-a dezamăgit pe fanii care au plătit bani grei pentru a-i vedea live pe cei mai buni piloţi ai vitezei şi ai adrenalinei. Raliul Dakar este unul dintre cele mai spectaculoase concursuri din lume, cu şoferi foarte experimentaţi şi o varietate de vehicule menite să combată o serie incredibilă de terenuri, de la deşerturi până la râuri inundate, pampas şi canioane.
Cea de-a 34-a ediţie a Raliului Dakar s-a desfăşurat în America de Sud, cu un traseu mulat perfect pe zona Pacificului. Startul cursei Raliului Dakar a început cu o zonă de deşert nisipos din Lima, Peru, pe 5 ianuarie şi s-a terminat pe 20 ianuarie la Santiago de Chile, acolo unde găsim un imens deşert stâncos. Anul acesta, mai mult de 400 concurenţi din patru clase de vehicule au parcurs peste 8000 de km până la Santiago, Chile. Acesta este al cincilea an în care evenimentul a avut loc în America de Sud, după ce ameninţările la adresa securităţii SUA din 1978 au forţat anularea cursei originale, cursă ce începea la Paris, Franţa şi se termina la Dakar, Senegal. La această ediţie a Raliului au participat peste 400 de vehicule auto, moto, ATV şi camioane, toate parcurgând un traseu cu adevărat superb, de 14 etape, în apropiata vecinătate a Oceanului Pacific. Organizatorii au decis ca jumătate din probele speciale să fie cronometrate, diferenţele fiind făcute în funcţie de clasa motorului.
România, fără niciun reprezentant
Din păcate, la ediţia din 2013 nu a putut participa niciun concurent din România, acest lucru întâmplându-se pentru prima oară în ultimii opt ani! Fanilor români le-a fost privată încărcătura emoţională din cauze financiare, transportul sportivilor români neputând fi asigurat până în partea vestică a continentului. Chiar şi aşa, trebuie să ne mândrim cu faptul că două echipe din Argentina au intrat în Raliul Dakar la cârma SUV‑ului autohton, Duster. Cele două maşini au sigla Renault, Duster fiind promovat pe piaţa Americii de Sud sub logo-ul francezilor.
Peterhansel şi Despres, favoriţi şi câştigători
Ediţia 2013 a Raliului Dakar s-a încheiat cu succese ale favoriţilor, doi dintre ei beneficiind de abandonuri sau de absenţe ale unor candidaţi la victorie.
La clasa auto, francezul Stephane Peterhansel şi copilotul Jean Paul Coteret, pe un Mini All 4 Racing, au repetat isprava din 2012, terminând cursa în peste 38 de ore. Aceasta a fost cea de-a 11-a victorie pentru Peterhansell, ajuns la 48 ani, cinci dintre victorii fiind la clasa auto şi şase la moto.
Un alt francez, Cyril Despres, pe o motocicletă KTM, a obţinut a cincea prezenţă pe primul loc, reeditând performanţele din 2005, 2007, 2009 şi 2012. La clasa moto a absentat una dintre vedete, Marc Coma.
La camioane s-a impus rusul Edyard Nikolaev, urmat de compatrioţii Ayrat Mardeev şi Andrei Kershinov. Toţi au condus camioane Kamaz.
Din nefericire, evenimentul este şi plin de pericole…
Motociclistul francez Thomas Bourgin (25 de ani) a murit pe parcursul ediţiei Raliului Dakar atunci când se deplasa la startul celei de-a şaptea etape. Atunci el a intrat în coliziune cu o maşină de poliţie chiliană La momentul respectiv, Bourgin ocupa locul 68, acesta fiind şi primul an în care el participa la Raliul Dakar. De asemenea, alţi doi oameni au murit atunci când taxiul lor s-a ciocnit cu un vehicul la Raliul Dakar, în Peru, în apropiere de graniţa cu Chile.






















Leave a Reply