Sébastien Loeb şi Daniel Elena, deţinătorii unor recorduri impresionante în Campionatul Mondial de Raliuri, se află în faţa unei noi provocări. Echipajul Citroën Total va lua startul în Marea Britanie cu obiectivul de a câştiga cel de-al 8-lea titlu mondial, o performanţă unică în istoria raliurilor. Sébastien Ogier şi Julien Ingrassia, în cel de-al doilea DS3 WRC, şi-au propus să termine şi ei sezonul cu un rezultat cât mai bun.
Campionatul Mondial de Raliuri FIA, care a început pe specialele acoperite de zăpadă din Suedia, se va termina în pădurile din Ţara Galilor. Frig, ploaie şi noroi sunt caracteristicile principale ale Raliului Marii Britanii şi, în plus, traseul din acest an a suferit schimbări mari în comparaţie cu ediţiile anterioare. Startul se va da joi din Llandudno, în nordul ţării, iar probele sunt poziţionate în jurul oraşului Builth Wells. Echipajele nu se vor mai întoarce in Cardiff decât pentru parcul închis şi pentru podium.
În Raliul Spaniei, echipa Citroën Total şi-a trecut în cont cel de-al şaptelea titlu mondial la constructori şi acum îi va oferi tot suportul echipajului Sébastien Loeb şi Daniel Elena. De şapte ori câştigători ai coroanei mondiale, Loeb şi Elena au câştigat cinci raliuri în acest sezon (Mexic, Sardinia, Argentina, Finlanda şi Spania) şi se luptă acum pentru cel de-al 8-lea titlu. “Scenariul este la fel ca cel din 2009. Şi atunci lupta a fost foarte strânsă, iar cel care termină în fata celuluilalt era campion mondial”, îşi aduce aminte Sébastien Loeb. “Desigur, este mult mai puţin stresant când poţi câştiga titlul înaintea ultimei etape. În cazul unor probleme mai ai o şansă. De data aceasta este acum sau niciodată!”
Înaintea ultimei etape, Loeb are un avans de opt puncte în faţa lui Hirvonen în clasamentul general al piloţilor. “Cu şapte puncte diferenţă între victorie şi locul secund şi încă trei puncte pentru cel mai bun timp în Power Stage, este clar că nu sunt într-o situaţie foarte confortabilă”, a continuat francezul. “Obiectivul meu nu este să câştig cu orice preţ. Voi merge în funcţie de Mikko. Nu contează dacă Ogier, Solberg sau Latvala sunt primii, cu condiţia ca eu să fiu în faţa rivalului meu.”
La fel ca şi Sébastien Loeb, Sébastien Ogier a câştigat cinci raliuri în acest sezon (Portugalia, Iordania, Grecia, Germania şi Franta). Pilotul celui de-al doilea DS3 WRC nu se mai află în luptă pentru titlu, după abandonul din Spania, dar are asigurată prezenţa pe podiumul finalului de sezon. “Sunt bucuros că voi lua startul aici, chiar dacă nu am amintiri foarte plăcute. Ţinând cont că titlul constructorilor este deja asigurat, pot merge fără nicio presiune. Să termin pe podium ar fi un rezultat bun pentru mine. În ceea ce priveşte lupta pentru titlul piloţilor, Seb are totul în mâinile sale. El trebuie doar să termine în faţa lui Mikko, dar, desigur, dacă circumstanţele o cer, voi face tot ce pot ca să-l ajut”, a spus Ogier.
“În Raliul Spaniei ne-am atins primul obiectiv, Citroën câştigând al şaptelea titlu mondial la constructori. Suntem foarte mândri de acest lucru. Suntem acum în faţa unei noi provocări, în Marea Britanie, şi nu va fi uşor deloc. Mikko Hirvonen este foarte rapid pe acest tip de suprafaţă şi vom aborda totul cu calm, determinare şi prudenţă. Loeb şi Elena sunt foarte puternici, atunci când supuşi unor situaţii atât de tensionate”, a spus şi Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing.
În afara celor două modele Citroën DS3 WRC înscrise în competiţie de echipă Citroën Total, la startul Raliului Franţei vor mai fi încă trei astfel de modele care vor fi pilotate de Petter Solberg, Kimi Räikkönen şi Peter van Merksteijn Jr.










Leave a Reply