Preşedintele Federaţiei Române de Kempo, Amatto Zaharia, a intervenit telefonic în cadrul emisiunii Sport Revolution de la Sport Total FM pentru a-şi exprima punctul de vedere vizavi de scandalul care a izbucnit recent în sportul românesc din cauza intenţiei MTS-ului de a limita numărul premierilor acordate sportivilor practicanţi de sporturi neolimpice.
“Federaţiile neolimpice marţiale sunt foarte multe pentru că reprezintă sporturi diferite, bine definite, cu regulamente diferite de competiţie, afiliate la federaţii internaţionale diferite. Nu este vorba despre un singur sport. Din cauza unor informaţii trimise trunchiat şi tendenţios către presa, s-a înţeles greşit ca noi toţi reprezentăm un singur sport care are sute de campioni şi medalii. Oamenii au fost dezinformaţi, au fost induşi în mod voit în eroare. Până şi ministrul Banicioiu a fost indus în eroare, dar din fericire pentru lumea sportului dânsul s-a dovedit a fi bine intenţionat şi nu a luat decizii pripite. Cum să inoculezi falsa idee că s-au acordat 7 milioane de lei ca premii către arte marţiale, ca şi cum aceste premii au fost acordate unui singur sport?! Cum să pui Kempo, Karate, Wushu, Kickboxing în aceeaşi oală. Este ca şi cum ai spune că Boxul, Judo sau Luptele sunt unul şi acelaşi sport, doar pentru că sunt de luptă. România îşi mai doreşte să vină copiii către sport sau nu ? Ce le pot spune eu copiilor care vin cu inimă deschisă la mine în sală să facă arte marţiale sau kempo? Ca MTS-ul nu-i respectă şi că nu le apreciază munca? Eu sunt contrariat de faptul ca preşedinţii unora dintre federaţiile olimpice, Elisabeta Lipă sau Nicu Vlad, atacă federaţiile neolimpice, fără a cunoaşte absolut deloc domeniul respectiv. L-am apreciat în mod deosebit pe Mihai Covaliu, care a avut o poziţie corectă, spunând că nu cunoaşte domeniul şi că lasă ministerul să analizeze.
La un calcul simplu, MTS-ul investeşte într-o medalie neolimpica (buget + premii) sub 3.000 de euro, în timp ce la sporturile olimpice investiţia într-o medalie (buget + premii) este între 200.000 şi 800.000 de euro. Diferenţa este uriaşă în favoarea olimpicilor. Cu toate acestea noi niciodată nu i-am acuzat în vreun fel, nu am aruncat niciodată o asemenea anatemă nemeritată asupra lor. Nu înţeleg de ce sar împotriva noastră fără să stea să studieze şi să analizeze mai întâi. Noi, din contră, susţinem toate sporturile olimpice, suntem cu sufletul alături de ei, ne dorim să câştige cât mai multe medalii. Sunt convins că Ministrul Bănicioiu şi secretarul de stat Carmen Tocală sunt bine intenţionaţi, dar din declaraţiile lor rezultă foarte clar că nu au toate datele problemei. Ei ar trebui să asculte toate punctele de vedere şi apoi să ia o decizie. Mai mult decât atât, ar trebui să ia măsuri împotriva acestui comportament al unora din minister care le dau informaţii trunchiate încercând să decidă în locul lor! Este inadmisibil să se provoace un asemenea scandal, o asemenea luptă între sporturi. De ce şi cui foloseşte aceasta învrăjbire a sporturilor?
Trebuie găsite mai multe soluţii de finanţare dacă este criză, deşi parcă am înţeles că tocmai am ieşit din ea, dar în niciun caz soluţia nu este de a da la o parte federaţiile neolimpice din sporturile de luptă doar pentru a le favoriza şi bugeta cu şi mai mulţi bani pe cele olimpice. Este o abordare care nu aduce nimic pozitiv, ci din contr[, va îndepărta zecile de mii de copii practicanţi ai sporturilor marţiale de sălile de antrenament.”
“Sport Revolution” roagă MTS-ul să pună la dispoziţie opiniei publice interesate următoarele date pentru a se putea înţelege corect situaţia, dar şi pentru a se putea face o comparaţie corectă:
1. Bugetul anual al FR Arte Marţiale (care are în compunere şase sporturi) şi bugetul anual al FR Canotaj, Haltere şi Gimnastică (care au în compunere un singur sport fiecare).
2. Suma totală primită ca premiu în 2012 de cel mai bine plătit campion din cadrul FR Arte Marţiale şi numărul de medalii pentru care acesta a fost premiat, precum şi suma primită ca premii de cei mai bine plătiţi sportivi din Canotaj şi Gimnastică, precum şi numărul de medalii pentru care au primit acele premii.
3. Numărul de cluburi private afiliate la FRAM şi numărul de cluburi private afiliate la Canotaj şi Gimnastică (cele de stat necontând, acestea fiind finanţate tot din bani publici).
4. Numărul de sportivi participanţi la naţionalele de Arte Marţiale în 2012 şi numărul de sportivi participanţi la naţionalele de Canotaj şi Gimnastică în 2012.
Doar aşa vom putea avea tabloul exact al situaţiei prezentate de MTS pentru a putea face comparaţii, pentru că având informaţii incomplete, concluziile la rândul lor pot fi incomplete şi eronate.










40 Comments
Ce tupeu
13.07.2013 at 14:14Canotorii primesc bani si pentru nationale, si diurne, si indemnizatii de lot, si cantonamente, si echipamente, si tratamente si refacere, si toate cheltuielile pentru competitii internationale,iar tupeista asta de Lipa vine azi in GSP si se arata foarte ofuscata de amaratii aia 5-6.000 lei pe care-i primeste ca premiu un campion mondial la karate, bani din care tot el isi suporta majoritatea cheltuielilor pentru pregatire, competitii….. Lipa, te-am respectat ca sportiva dar m-ai scarbit total ca om. Ai un tupeu maxim, de meltean.
Ce tupeu are Lipa
13.07.2013 at 14:21Normal, daca are un venit lunar de peste 7-8000 de euro……… (renta viagera, salariu de general, presedinte de club, presedinte de federatie, premieri, spagi pentru acordarea de diverse investitii pt @canotaj@…..)….obtinuti doar din sport…. E frica ca nu o sa mai poata MTS-ul sa-i plateasca bani din cauza karatistilor astia care iau 1000 de euro pe an, si atunci normal ca trebuie sa ia banii de la amarati ca sa-si umple tot ea buzunarele. In DEX, la cuvantul “nesimtire” este poza lui Lipa fara alte explicatii.
corect
13.07.2013 at 15:26Tocmai Adi stoica de la gimnastica s-a gasit sa vorbeasca. Pai domnule Adrian Stoica de la FR Gimnastica, pai e frumos si corect sa vorbesti denigrator despre artele martiale, ca iau prea multe medalii? Ca dupa cum vad dumneata aduci in medie vreo 20 de medalii cu 7-8 sportivi de la un singur concurs si ai mai multe pe an. Iti dai seama cate medalii aduceai daca aveai mai multe probe si mai multe sportive in echipa? Depaseai toate artele martiale la un loc. E cam de porc nea Adriane sa vorbesti tocmai tu despre altii.
costi
13.07.2013 at 18:00Asa este. Are dreptate omul asta, stie exact ce spune. E o mare rusine pt Carmen Tocala ca a creat dezbinarea asta intre sporturi. Cat de usor e sa faci rau . Sper ca Banicioiu sa nu se puna la mintea ei sa distruga un sistem construit de mai multe generatii.
marza florin
13.07.2013 at 19:16As atrage putin atebntia MTS-ului…domnilor, voi existati datorita federatiilor, federatiile datorita cluburilor, cluburile datorita sportivilor….asa ca v-as ruga…dati-va demisia si lasati oamenii de sport sa conduca sportul, nu voi, caci in timp ati devenit bisnitari!
karate
13.07.2013 at 19:27Lipa e o tuta asta e clar, ea sta pe milioane de euro bugete, premieri, premieri de la club pt sportive, s.a.m.d., si e foarte suparata pe sumele alea infime primate de cei de la karate. nu lua totalul doamna Lipa, ci ia in considerare cat primeste un sportive si o sa vezi atunci ca diferenta dintre voi si noi e de la cer la pamant. Cat despre Nicu Vlad, intr-un fel are dreptate, in karate e deranjant pentru oricine faptul ca sunt mai multe departamente toate avand acelasi obiect de activitate: karate. Normal ar fi sa existe o singura federatie de karate, asa cum exista un singur wushu,un singur kickboxing, un singur kempo, s.a.m.d., si atunci nu s-ar mai crea confuziile astea. Fiecare si-ar putea pune in valoare propria identitate, pentru ca acum multi dintre acestia, desi sunt inculti total in acest domeniu, isi dau cu parerea ca si cum ar fi mari specialist. astia ar fi in stare sa spuna ca luptele si judo sunt acelasi sport doar pentru ca si unii si altii se trantesc fara lovituri, ceea ce ar fi o aberatie. Tocala, Lipa,si altii ca voi, mai bine ati pune mana pe carte sa studiati domeniul inainte de a va da cu parerea.
karate
13.07.2013 at 19:30Si apropos, pana acum baschetul era clar pt toti, acum vad ca vor sa bage la olimpiada si baschetul 3×3. Cand o sa vedem baschet 1×1, 2×2, s.a.m.d. Probele multe o deranjeaza maxim pe Tocala doar la arte martiale, dar la baschet nu mai este nicio problema, este foarte ok ca sunt mai multe probe.
chirila
13.07.2013 at 20:58Tot respectul pentru Sport revolution pentru atitudinea in acest scandal. Oameni asti nu au habar despre functiile educatiei fizice si sportului, ei vorbesc despre sport ca si generalul dragnea care numea olimpiada ca si “razboiul medaliilor”. Nimic despre educatie si sanatate …
sport
14.07.2013 at 08:07Citesc pe site-ul GSP niste cifre si sunt revoltat total, dar desi am incercat sa dau coment acolo nu am reusit. se spune foarte clar acolo ca la gimnastica s-au luat premii totale de 400.000 lei probabil pentru vreo 4-5 sportive, la canotaj s-au luat 540.000 lei pentru doar 3 medalii europene, la haltere s-au luat tot vreo 500.000 lei pentru doar 11 medalii……iar Tocala asta e suparata ca la kempo vor trebui sa ia tot atatia bani ca si celor de mai sus dar pentru 50 de medalii si pentru vreo 60 de sportivi ? Ce mizerie mai e si asta?!.
Comparati singuri:
Canotaj – 3 medalii individual – 540.000 lei
Haltere – 11 medalii individual – 550.000 lei
Kempo – 14 medalii echipe – 420.000 lei
Nesimtirea nu are limite la Lipa si Tocala.
sport
14.07.2013 at 08:11Sau alta comparative:
canotaj – 3 medalii : 540.000 lei
karate SKDUN – 104 medalii: 450.000 lei
Adica tu, moralizatorul de serviciu Lipa, iei 540.000 lei pentru doar 3 medalii iar astia de la karate iau 450.000 lei pentru 104 medalii, si tot tu esti inversunata ca iau karatistii asa multi bani ?!?!?!?
RUSINEEEEEE LIPA SI TOCALA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
anonimul curajos
14.07.2013 at 13:22dar nici Campionate MONDIALE cu …
6 tari!
Aici cui mai trebuie sa-i fie RUSINEEEE!!! ?
costi
14.07.2013 at 21:17Anonimule esti ok per total, dar asta cu 6 tari la mondiale e o mare minciuna. Nu mai pune botul la vrajeala proasta a lui Tocala. Daca ai 6 tari….nu iei premiere deloc.Ca sa iei premii trebuie sa ai minim 20 de tari la mondiale dar si minim 8 sportivi pe categorie si abia atunci poti sa iei minimul de premiere adica 840 de lei pentru aur. Sunt astia ssa multi bani pt un aur la mondiale cu 20 de tari si minim 8 straini pe categorie?! Ca sa ajungi la maximul de premiere la aur, 8000 de lei, trebuie sa ai peste 35 de tari participante. Asa ca nu mai va lasati manipulati de derbeii astia.
anonimul curajos
15.07.2013 at 03:34Multumesc pentru info. 😉
Cred ca cel putin unda dintre partile “interesate” ar trebui sa vina cu documente oficiale despre cate si cum pentru ca nu toata lumea stie fara putinta de tagada cum au loc aceste mondiale.
Ca sunt prea multe mondiale? Ca sunt prea putine? Ca sunt ok cate sunt? Intrebari la care trebuie raspuns categoric si pe argumente.
Si cine are o gura care vorbeste fara cap să plece!, indiferent cine ar fi acela. Indiferent.
Epilog
Nu ma las manipulat, eu iau de buna exact ceea ce spune fiecare, pentru ca nu-mi pot inchipui ca unul dintre ei sau toti la un loc ar minti. 😉
Dar daca e asa… valea nenica, fiecare pe unde are poteca.
Deocamdata, dna Tocala trebuie sa raspunda la chestia cu mondiale de 6 tari sau doamnele ziariste daca au scos citatul din context si tot asa.
🙂
iuliana
14.07.2013 at 21:24Costi are dteptate. Fratele meu nu a primit nimic de la mondiale. Au fost peste 40 de tari in concurs, iar oe categoria lui la grea au fost doar 7 sportivi straini. Pentru ca a lipsit un sportiv nu s-a incadrat la premiere. Ce vina a avut el ca au fist 7 si nu 8. S-a pregatit pe banii lui, si-a platit singur toata deplasarea, a castigat , iar ministerul nu i-a dat nimic. Peste 40 de tari eu zic ca nu e putin. La olimpici nu e niciun criteriu, iau banii dublati si daca au 4 pe categorie (boxul feminin).
anonimul curajos
15.07.2013 at 03:37si cand ii auzi la televizor cum se “imbraca” politic cu p[erfomantele altora, pe bani proprii si ei si le contorizeaza la reusitele lor.
scarba ce mi se face…
iuliana
14.07.2013 at 21:26Sportivii neolimpici stiu bine adevarul si criteriile ce trebuie indeplinite pt a lua premii. Restul, minciuni si praf in ochii celor care nu cunosc realitatea si se uita la mincinosii din minister ca ka icoana.
karateman
14.07.2013 at 22:00Mai copii, Tocala minte cum respira si voi va lasati pacaliti. Nu primeste nimeni nimic sub 20 de tari participante la mondiale. Abia peste 30 de tari poti sa zici ca ai sanse sa primesti ceva si atunci doar daca ai cel putin 8 straini pe categoria ta, in rest pauza, iei doar praful de pe toba. Si cand prinesti ceva premiu daca ai indeplinit toate criteriile astea, cu banii aia iti platesti cheltuielile de deplasare ca pt noi nu e buget niciodata. Asa ca nu siu de ce minte si induce Tocala lumea in eroare, dar o face cu nerusinare. .
sensei
14.07.2013 at 22:11Ce 6 tari, e dusa cu capul femeia asta daca minte in halul asta.
Peste 20-30 de tari minim, 8 pe categorie la lupta daca vrei sa indeplinesti criteriile legale pentru premii. Iar la kata trebuie minim 14 oe categorie, daca ai 13 straini pe categorie prinesti exact nimic. Cine nu cunoaste legile o si crede. Sa o lase mai moale cu minciunile astea nesimtite.
Tocala
14.07.2013 at 22:34Acuzati degeaba. Cine o cunoaste bine stie ca Tocala nu minte cu nerusinare ci e doar foarte saraca cu duhul. Habar nu are de legea sportului si cum se aplica. Ii place barfa si can-can-ul. Stie ca minciunile astea ordinare dau bine la presa si publicul necunoscator si avid de scandal si asta face. Daca insa o pui sa scrie ce realizari a avut ca ministru pentru sport , iti va da foaia goala. Acum s-a aliat cu alta saraca cu duhul, Lipa. Tusea si Junghiul.
Tocala
14.07.2013 at 23:38Roata se invarte. Abia astept un ministru provenit de ka neolimpice care sa le taie premiile la olimpici pt ca “nu e normak ca sa iei premii pt doarr 3 medalii tit atat cat iau altii pt 50”. O ajunge ministru odata si odata o “Tocala” de la neolimpici care sa le puna problema invers decat o oun ei acum. Sa-i vedem atunci cum fac sluj pe la usi, sa vada si ei cum e sa fie condusi de un cap patrat.
anonimul curajos
15.07.2013 at 10:27Nu te supara pe mine dar exact ASTA nu trebuie sa se intample!!! Sportivii nu trebuie sa fie dusmani intre ei, cel mult COMPETITORI!! Iar iritarile scornite intre cei din ramuri diferite sunt chiar groyesti. Fiecare dintre noi stie ce sacrificii facem asa ca nu trebuie sa ne inflamam intre noi.
In mod normal, sportivii trebuie sa faca un front comun impotriva acestor framantari egoiste, induse pe baza unor rafuieli personale.
Pot crede ca sunt probleme in sportul romanesc, pot crede ca legea poate nu este cea mai potrivita dar cand oficialii statutului au pozitii partinice ce credit mai poate avea un astfel de functionar inalt de stat cand sune ca vrea sa faca ordine? Ce rodine, adica ordinele si Ordinea unora impotriva altora?
Se da vina pe lege… fratilor, cand tu ca STAT nu ai un plan de dezvoltare al sportului, facut dupa studii si consultari largi si profunde, oneste… fireste ca e usor sa dai vina pe lege facuta de … cine?
Mnsitrul si aparatul d estat sportiv nu e pus sa fie doar ordonator de credite sau recompensator, unde este viziunea lor, propusa oamenilor de sport? Unde sunt consultaruile departamentale? Unde sunt planurile de marire a bazelor de selectie? Unde sunt Comisiile sau grupurile interministeriale care sa elaboreze PROPUNERI de DIRECTII si MODALITATI de dezvoltare a sportului?
M asteptam de la Baniciou si Tocakla si de la Elefantii sportului romanesc sa ceara imperios adoptarea Legii sponsorizarii, una ca lumea nu mizeria care dainuie de vreo 15 ani?
Si ajungem iar la politic care se teme ca banii vor ajunge la oameni si nu in bugetul de stat de unde sa se evapore in buzunarele lor.
Daca ar exista un sistem de sponsorizare directa a sportivului sau a unei asociatii sportive s-ar mai subtia “intrarile buzunaroase” .
Propun ca multi “Maestrii” sa-si ataseze niste buzunare la Gi. Si inca ceva: sa se instaureze la toate artele martiale Centura neagra cu dungi gri pentru toti superluptatorii care TREBUIE sa aiba centura neagra NEAPARAT pentru ca altfel nu se poate!!! ca apoi sa-i vedem peste 5-6 ani in diferite posturi care mai de care mai bine plasate si caldute.
anonimul curajos
15.07.2013 at 03:40mi-a disparut un comentariu… 🙁 de ce?
anonimul curajos
15.07.2013 at 04:09n-a disparut, scuze.
am fost un bou.
costi
15.07.2013 at 07:00Normal ca orice om de bun simt cand aude mondiale cu 6 tari premiate cu miliarde o ia razna cu capul. Dar cand noi stim adevarul ne explodeaza noua capul cand vedem asa minciuni nesimtite cum zicea cineva pe aici. Prezentarea dlui Amatto e foarte corecta, exact asa se intampla. Exact asa este, cum a zis si Iuliana, Sport, Karateman….. Mie imi pare rau ca nu intra si presedintele federatiei mele sa ia atitudine impotriva dezinformarilor astea, si pe urma se mai mira de ce-i pleaca sportivii la Amatto. D’aia, pt ca are curajul sa-i apere in fata oricarui ministru care-i ataca pe nedrept. Asta trebuie sa faca un lider sa se gandeasca si la noi. Bravo lui.
costi
15.07.2013 at 07:15Si cum ziceai tu Anonimule, tunurile su fost puse pe dl. Amatto de catre cei din FRAM din invidie si pt ca au fost scosi de la cascaval cand a plecat de la ei, iar acum loviturile akea de tun se intorc si impotriva lor. Daca Karate SKDUN si EUR&KA pleaca din FRAM la dl. Baroiu, le va dispare tot cascavalul. Sensei Marinescu a inceput sa se afunde in chiar groapa sapata de el dlui Amatto.
evergreen
15.07.2013 at 12:40Ar fi fraier Aurica sa plece sub talpa unui Baroiu .
anonimul curajos
15.07.2013 at 10:47Presimt o editie de marti a emisiunii Sport Revolution de la radio ca fiind una fierbinte. Si mai astept o ANCHETA serioasa si documentata facuta de Sport Revolution in aceasta problema, nu pe genunchi si “La comanda” cum a fost acel material din GSP- care miroase a comanda de la o posta!
Daca Sport Revolution, faceti o ancheta pe bune, nu va grabiti dar nici nu o lalaiti. Acte, declaratii, investigatii si la gazeta cu toata aceasta afacere.
Felicit cererile dvs catre MTS pentru a primi date de la MTS. Sunt curios cum, cand si ce acte veti primi!
anonimul curajos
15.07.2013 at 10:53Ochiul DNA-ului deja clipeste atent. In loc ca Elefantii sa stea la o masa comuna si sa asaneze sportul romanesc de mizerii or sa vina institutiile de forta care vor taia in carne vie si vor cauteriza cu fierul incins.
Propun:
1. Gi-urile celor care conduc Artele Martiale din Romania sa nu mai aiba buzunare pe dedesubt.
2. Sa nu se mai comercializeze Gi-uri transpirate de altii pentru cei care au nevoie doar de tilturi f mari in ochii lumii.
Dinamo
15.07.2013 at 12:47O stiu pe Lipa de ani de zile, o mahalagioaica parvenita. Daca o intrebi cum o cheama trebuie sa se uite in buletin. Isi da cu parerea despre orice desi nivelul ei de cultura a sporturilor e zero. Cand a venit la Dinamo a trimis campionii de box sa stea ca paznici la metrou. Doar canotaj are in cap restul nu exista. De patru ani karatistii aduc puncte pt Dinamo si cu sprijinul lor Dinamo e pe 1 in clasament. Cum le-a rasplatit Lipa munca?! Nu le-a dat nicio premiere timp de patru ani. Dinamo are buget 18.000.000 lei iar la sectia de karate a dat doar ……0,7%.. . Asta e Lipa. O bogatasa parvenita care a uitat ca pastea vacile pe tarla, iar sportul a ajutat-o sa ajunga general.
anonimul curajos
15.07.2013 at 14:34Din pacate, se pare ca ai dreptate.
anonimul curajos
15.07.2013 at 14:35din pacate pentru sportul romanesc, am vrut sa spun 😉
sport
15.07.2013 at 17:29Mi-a placut ce a postat in GSP , Total_Karate, asa ca il rog sa ma scuze ca i-am “furat” textul dar am considerat ca merita sa fie pus si aici.Eu personal am incercat sa postez comenturi si pe GSP dar nu am reusit.
“Iar se intruneste CNEFS -ul? Asta seamana izbitor cu actiunea si Hotararea 1253 din august 1982 cand “un colectiv de specialisti din Consiliul National pentru Educatie si Sport HOTARASTE : Se interzice organizarea si functionarea oricaror cercuri de yoga si Karate pe langa sau in cadrul cluburilor si asociatiilor sportive sau altor unitati, indiferent de apartenenta.” semnat Biroul Executiv al C.N.E.F.S. – G-ral Lt. Marin Dragnea.”
Inapoi in comunism !
Exact asta se intampla, dar pt ca e democratie, se executa banditeste, te lasa fara orice venit, pt a dispare prin autoexterminare. Sa fie niste altfel de generali de data asta, Lipa, Tocala, ?!
sport
15.07.2013 at 17:30Sigur si alte cozi de topor sunt la originea incercarii asteia de distrugere, dar ei nu sunt generali, ci doar plutoneiri majori (Fl. Marinescu)
Logic Consult
15.07.2013 at 18:55Nu am vazut vreodata braznicie mai mare ca la aceste Lipa si Tocala. Uitati ce este postat pe site-ul CS Dinamo unde presedinte este Lipa;
“Secţia de Arte Marţiale CS Dinamo Bucureşti
Onoare prin performanta
Conducerea Clubului Dinamo l-a solicitat pe profesorul Pătru pentru a participa efectiv la înfiinţarea secţiei dinamoviste, în anul 2006, prin aducerea celor mai buni antrenori şi sportivi din artele marţiale.
Cele peste 50 de medalii mondiale si europene obtinute de sportivii de la sectia de Shotokan Karate, i-au adus clubului Dinamo locul I pe tara in clasamentele MTS”.
Adica cum bai Lipa,pe site-ul tau te lauzi cu campionii de la karate, dar nu le dai premierile de 4 ani incoace, iar acum mai mult decat atat sari si la gatul lor ca primesc prea multi bani. Care bani multi cucoana?
Logic Consult
15.07.2013 at 19:01Tot pe site-ul lor este scris:
„Pentru ca o sută de oameni să practice educaţia fizică, este necesar ca cincizeci de oameni să practice sportul, este necesar ca douăzeci de oameni să fie sportivi, din care cinci să poată realiza performanţe uimitoare, însufleţind prin aceasta pe toţi ceilalţi, dându-le încredere !” Pierre de Coubertin.
Exact asta fac artele martiale in Romania, dar cu mult mai mult decat atat, pentru ca ele sunt practicate de zeci de mii de oameni. Cati fac canotaj sau kaiac-canoe ? Raspunde-ne doamna General! Foarte putini, cu toate acestea cele mai mari bugete si premii merge la tine, si tot tu esti cu gura mare.
A nu se intelege ca avem ceva impotriva canotorilor care merita tot respectful si admiratia noastra, dar avem intodeauna ceva impotriva nesimtirii si a lipsei de respect afisata de bogati precum Lipa.
Logic Consult
15.07.2013 at 19:01Motto-ul Acela este tot de pe site-ul lui Dinamo.
raspuns
15.07.2013 at 23:54pentru iuliana. Sportivii nu au nicio vina, ca la un Campionat Mondial nu au fost prezent un nr. impus de tari si participanti – ai perfecta dreptate!!! Dar federatia mondiala pe ramura de sport sau este una de buzunar, privata sau nu exista. Nu poti fi federatia mondiala cu mai putin de 20 de tari (din care 18 sunt din europa) si sa ai pretentii la premiere sau finantare. Asa, ne trezim maine, ca oricine se aduna si-si face federatie mondiala.
iuliana
16.07.2013 at 14:35raspuns: asa este, dar tocmai de aceea sub 20 de tari nu se acorda nicio premiere, iar pentru 22 de tari se da doar 10% din baremul olimpic, si acest procent creste pana la maxim 40% cand sunt peste 32-33 de tari de pe 3 continente. Tocmai de aceea se acorda premii cu mult mai mici de cat la olimpici. Daca federatia internationala neolimpica ar fi la fel de puternica cu cea olimpica atunci nu ar mai trebui sa existe diferente la premii. tocmai pt ca se presupune ca fed.olimpica e mai mare, se acorda la ei premii cu mult mai mari. Dar sa nu-i dai niciun premiu desi a avut 30 de tari si 7 pe categorie, sincer nu cred ca e correct.
– medalie de aur mondiala intr-un sport olimpic = 75.000 lei ( banii de la minister dublati + premiu de la club )
– medalie de aur mondiala sport neolimpic cu 20 de tari la mondiale = 2.500 lei (doar daca ai avut norocul sa ai peste 8 straini pe categorie )
Cred ca de la 2.500 lei la 75.000 lei e o cale foarte foarte lunga, justificata cum spui tu de amploarea federatiei mondiale. Dar sa-i dai NIMIC cred ca e deja prea nesimtita procedura.
iuliana
16.07.2013 at 14:37Si am mai uitat un criteriu, numar de tari participante, numar de sportive straini pe categorie, dar si obligativitatea ca pt locul obtinut sa fi avut minim doua victorii. Cand indeplinesti toate criteriile astea, nu prea mai suna a campionat de buzunar.
costi
17.07.2013 at 08:04Intotdeauna este cel mai simplu sa distrugi atunci cand nu ai capacitatea mentala de a intelege ceva. Am apreciat in schimb pozitia tanarului Banicioiu, care nu prea s-a lasat dus de nas atat de usor chiar daca Bellu o facea pe Messia acolo. A avut o pozitie foarte ok, de lider corect…,sa analizam, sa studiem, sa ne gandim…….asta e abordarea normala intotdeauna cand te gandesti cum sa construiesti sau sa eficientizezi ceva, si nu sa distrugi ce au construit altii. Felicitari Banicioiu ! Rusine Bellu!
Dar apropos, ati vazut cum gimnastul Bellu l-a facut KO pe maestrul de legenda, marele karatist Marinescu, care parca era si surd si mut. Mai ales, mut.